کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

فیل ها

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۴۱ ب.ظ

فیل ها سنگین ترین جانوران خشکی هستن. 

نوع بالغ فیل نر حدود 6000 کیلوگرم وزن دارد.

فیل ها 3/6 تا 6 متر طول و 2 تا 3 متر ارتفاع دارد و معمولا وزن آن ها هفت تن است.

فیل گیاه خوار است و در یک روز ممکن است 70 کیلوگرم برگ و علف خورده یا 200 لیتر آب بیاشامد...

طولانی ترین دوران بارداری به فیل ها تعلق دارد.

فیل ها می توانند با خرطوم خود ریزترین اشیاء و دانه ها را از زمین بردارند. حتی دانه برنج.

قلب فیل بسیار بزرگ است به طوری که وزن آن 12 تا 21 کیلوگرم است.

فیل ها از طریق لامسه با هم ارتباط برقرار می کنند.

اگر یک مورچه کوچک داخل خرطوم فیل برود، می تواند فیل را به کشتن دهد.

قیل تنها حیوانی است که چانه دارد.

یک فیل می تواند از فاصله 20 کیلومتری بوی آب را حس کند.

قیل ها می توانند خودشان را در آینه تشخیص دهند.

فیل ها برای مرده های خود سوگواری می کنند.

 


برای دیدن بقیه ی حیوانات و دانستنی های آن ها بر روی اینجا کلیک کنید.