کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

شاعر و مترجم ایرانی، منوچهر آتشی

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۵۶ ب.ظ

(1310_1384ه.ش)

این شاعر مترجم ایرانی در بخش دهرود شهرستان دشتستان بوشهر متولد شد. او پس از گذراندن دوره ی دانشسرای مقدماتی شیراز به آموزگاری پرداخت و در سال 1339به تهران آمد و در دانشسرای عالی به تحصیل پرداخت و در مقطع کارشناس رشته زبان و ادبیات انگلیسی فارغ التحصیل شد. ..وی هم زمان با تدریس، اداره بخش های ادبی برخی از مجلات فرهنگی هنری را به عهده داشت. همزیستی با طبیعت بومی و بدوی جنوب، جان مایه بینش شاعرانه آتشی است. آتشی با انتشار مجموعه آهنگی دیگر در سال 1339خود را به عنوان شاعری نو آور، جامع گرا و پویا معرفی کرد. در این مجموعه، نگرش غیر متعارف شاعر به ذات و هستی شعر و اشیا جلوه می دهد. بیان شعری آتشی، بیانی غنی، نیرومند و پرتنش و لبریز از عواطف گرم اقلیمی است. آتشی در 29 آبان 1384 در 74 سالگی در بیمارستان سینا در تهران بر اثر ایست قلبی فوت کرد و در زادگاهش بوشهر به خاک سپرده شد. او چند روز قبل از مرگش در مراسم چهره های ماندگار به عنوان یک چهره ماندگار در ادبیات معرفی شد.

پایان


برای دین تمام آدم های مربوط به تاریخ گزشته بر روی اینجا کلیک کنید