کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

جنگل ملی تونگاس

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۲۴ ب.ظ

جنگل تونگا یا Tongass National Forest بزرگترین جنگل ملی کشور آمریکا است و در منطقه سردسیر آلاسکا در نزدیکی قطب شمال قرار دارد . نکته جالب توجه در مورد این جنگل ، بزرگی و مساحت زیاد آن است که بالغ بر شصت و نه هزار کیلومتر مربع را در بر می گیرد، که تقریبا برابر با مساحت استان هرمزگان است...
بسیاری از زیست شناسان این جنگل را یکی از بکر ترین و دست نخورده ترین جنگل های دنیا می شناسند و تنوع گونه های جانوری و وجود گیاهان خاص مناطق سردسیری به همراه وجود قبایل بدوی متعدد و اولیه سبب شده است تا این جنگل همواره مورد توجه جنگل شناسان ، جانور شناسان و گیاه شناسان قرار گرفته و همچنین پژوهشگران جامعه شناس و انسان شناس برای مطالعه شرایط قبایل بدوی این جنگل ، به این منطقه سفر کرده و به پژوهش و تحقیق بپردازند .

کم جمعیت بودن منطقه آلاسکا و همچنین دور بودن این جنگل از مراکز تمدن انسانی سبب شده است تا تعداد زیادی از گونه های مختلف جانوری در آن سکنی گزینند . نکته جالب توجه در مورد این جنگل ، وجود بالغ بر هفتاد و پنج هزار نفر سکنه در این جنگل است که تعداد زیادی از آن ها را قبایل بومی منطقه تشکیل می دهند . که نام جنگل نیز از یکی از همین قبایل اخذ شده است . زیبایی های خاص این جنگل سبب شده که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن آن راهی این منطقه شوند البته گفتنی است که هنوز بخش های زیادی از این جنگل به صورت کاملا دست نخورده و بکر باقی مانده است.


برای دیدن تمام جنگل های زیبا بر روی اینجا کلیک کنید