کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

۱. هرم بزرگ جیزه

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۴۰ ب.ظ

بزرگترین هرم از اهرام ثلاثه‌ی جیزه (Giza) و تنها اعجوبه‌ای از عجایب هفتگانه جهان که تابه‌امروز پابرجاست. اهرام ثلاثه را به‌عنوان مقبره‌های سلطنتی، مابین سال‌های ۲۷۰۰ و ۲۵۰۰ پیش‌ازمیلاد مسیح ساخته‌اند. خئوپس (خوفو) بزرگترینِ آنهاست و بعد از آن خَفرع (خِفرِن) و مَنقُرع (میسرینوس) دو هرم کوچکتر هستند...

زیربنای هرمِ خئوپس ۱۳ جریب (حدود ۵ هکتار) است و در ساختمان بنای آن بیش‌از ۲ میلیون بلوک سنگی به‌کار رفته است که وزن هر بلوک بین ۲ تا ۳۰ تُن بوده است. خئوپس به‌مدت ۴۰۰۰ سال بلندترین سازه‌ی جهان بود. درحقیقت، انسان مدرن تا قرن نوزدهم هنوز نتوانسته بود بنایی بلندتر از خئوپس بسازد. شگفت آن‌که، برای ساخت اهرام ثلاثه که تااین‌اندازه متقارن و شکیل هستند، از هیچ ابزار نوین یا تجهیزات نقشه‌برداری و اندازه‌گیری استفاده نشده است. دانشمندان بر این باورند که مصری‌ها از کُنده‌های درخت به‌عنوان غلتک استفاده می‌کردند و به‌صورت ریل درمی‌آوردند تا سنگ‌ها را به‌محلِ هرم انتقال بدهند.

دیوارهای شیب‌دارِ هرم، یادآور پرتوهای رع (خدای خورشید) هستند که ابتدا از آنها به‌عنوان پله استفاده می‌کردند و سپس آنها را با سنگ‌آهک پر کرده‌اند. درون هرم‌ها راهروهای باریک و اتاقک‌های مخفی وجود دارد که برای جلوگیری از سرقت اشیای مقبره ساخته شده بودند. بااینکه باستان‌شناسان گنجینه‌های زیادی را در هرم‌ها پیدا کرده‌اند، بااین‌حال فکر می‌کنند که بسیاری از اشیای قیمتی موجود در هرم‌ها درعرض ۲۵۰ سال تکمیلِ آنها غارت شده است.

موقعیت کنونی: مصر


برای دیدن تمام عجایب هفت گانه بر روی اینجا کلیک کنید

  • علیرضا امینیان

عجایب

عجایب هفت گانه

هرم جیزه مصر

نظرات  (۱)

سلام

چه سایت قشنگی دارید

از وبلاگ منم بازدید کنید :)

ممنون

پاسخ:
سلام به شما دوست عزیز من دنبال کنندهوبلاگ شما هستم و از وبلاگ شما بسیار خوشم می آید امیدوارم پیشرفت کنید