کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

سیب

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷ ب.ظ

 

سیب از نظر گیاه شناسی درختش در تمام دنیا پرورش داده می شود و میشه گفت سیب میوه ای است که در تمام جهان رواج دارد.

درختان سیب در ایران در جنگل های شمال پرورش داده می شوند. سیب انواع بسیار زیادی دارد. انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته ها بزرگ هستند...

یکی از خواص سیب این است که در حفظ طراوت و شادابی پوست مأثر است. با سیب می توان بیماری های زیادی مانند خشکی پوست، رنگ پریدگی و ترک خوردگی پوست و بیماری هایی از همین نوع را درمان کرد. دلیل این خواص سیب ریبوفلاین (ویتامین 2 بی)، ویتامین سی و ای، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم موجود درون سیب می باشد.

خواص دیگر سیب منظم کردن فشار خون است. خوردن سیب و حتی بو کردن سیب باعث کاهش فشار خون می شود.

خواص سوم سیب این است که برای دندان ها و لثه ها مفید است، اسید های موجو در سیب، هنگام جویدن باکتری ها را از بین برده و دندان را سالم می کند. جویدن یک سیب همانند این است که داریم از یک مسواک اما به نوع طبیعی استفاده می کنیم. سیب مونای دندان را محکم و جرم دندان را از بین می برد.

سیب میوه ی بسیار موفید خوب و با ارزشی است زیرا نه چربی دارد و موجب کاهش اوره می شود.

سیب دارای فسفر است و به همین دلیل به  کمک کردن مغز و بهتر کار کردن آن بسیار کمک می کند و خوردن آن به کسانی که زیاد فکر می کنند توصیه می شود.

یکی از خواص مهم سیب، این است که اثر آرام بخشی دارد، دم کرده پوست سیب با عسل آزام بخش است و همین طور سیب خام هم تاثیر آرام بخشی بر اعصاب بدن دارد. به غیر از ویتامین بی، مینیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. شیرینی سیب و جویدن آن باعث انسباط عضلات منقبض صورت می شود.

یکی از خواص سیب ترش که خیلی از مردم دوست دارند، این است که سیب ترش قابض است و استفراغ را از بین می برد. سیب ترش پخته را برای درمان  اسهال خونی به کار می رود. آب سیب ترش همراه با انار برای تقویت معده و بهتر شدن اسهال و دل بهم ریختگی به کار می رود. مرابای شکوفه سیب برای ضعف کردن معده بسیار مفید است.

سیب ترش برای آنهایی که گرم مزاج هستند و سیب شیرین برای آنهایی که سرد مزاج هستند بسیار مفید است.


برای دیدن تمام میوه ها و خواص آن ها بر روی اینجا کلیک کنید

  • علیرضا امینیان

سلامت

میوه ها و خواص آن ها