کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

برترین آزمایشگاه های جهان

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱ ق.ظ

آزمایشگاه هرمی:

آزمایشگاه هرمی در سال 1990 تاسیس شده. این آزمایشگاه در ارتفاعات  کوه هیمالیا در کشور نپال قرار گرفته است و در واقع آزمایشگاه هرمی از همه ی آزمایشگاه های دیگر در ارتفاع بالاتری است. زیرا فاصله ی آن تا سطح آب 5050 متر است  و  می توان گفت که به اندازه ی ارتفاع کوه دماوند با سطح آب فاصله دارد. این آزمایشگاه از زمانی که تاسیس شده تا به امروز 550 ماموریت تحقیقاتی را تکمیل کرده است. هدف آزمایشگاه هرمی این است که بتواند دانش بشر را با کیفیت بیشتر برای جمعیت بومی سراسر جهان و حفظ اکوسیستم حساس زمین در ارتفاعات بالا را افزایش دهد.

تونل باد و مرکز آزمایشگاهی لنس – اکس lens-x :

تونل باد در مرکز تحقیقاتی دانشگاه بوفالو نیویورک واقع شده. این تونل با داشتن 30 متر طول و 2و نیم متر عرض تنها در 2 میلی ثانیه می تواند به نهایت قدرت 18 متر جریان هوا در باد تولید کند ... و به همین صورت تونل جریان می یابد. در این مرکز تحقیقاتی  موشک ها و هواپیما های کوچک را  مورد آزمایش قرار میدهند. سازمان فضایی ناسا آزمایش های مربوط به فضاپیمای اوریون را در این تونل باد انجام داد.

آزمایشگاه اکواریوس:

آزمایشگاه اکواریوس در آب های فلوریدای آمریکا قرار گرفته است و می تواند 6 محقق را در دو هفته در خود نگه دارد. این آزمایشگاه که در عمق 20 متری آب است ، یک محفظه کاری در عمق 14متر دارد که فشار هوا در آن 2و نیم برابربیشتر از سطح آب است.

آزمایشگاه کانادا:

آزمایشگاه کانادا در عمق 2 کیلومتری از سطح آب است و دانشمندان از این آزمایشگاه برای دیدن ذرات نوترونی استفاده می کنند. ایالات اونتاریوی کانادا این آزمایشگاه را در خود جای داده است.

ایستگاه فضایی بین المللی:

ایستگاه فضایی که در فاصله ی 80 تا 450 کیلومتری زمین در مدار قرار گرفته است، وظیفه ی انجام آزمایش های فضایی را بر عهده دارد. در این ایستگاه محققان جاذبه را حس نمیکنند و به همین دلیل می توانند روی موادی که در فضا جاذبه نداردند آزمایش انجام دهند.

آزمایشگاه اورفیلد:

این آزمایشگاه در واقع یک اتاق است که در آن صدا هیچ انعکاسی ندارد؛ چون گوش انسان فرکانس هایی کمتر از صفر دسیبل را نمی شنود وقتی وارد این اتاق میشویم فکر میکنیم که هیچ صدایی به گوش نمی رسد. دانشگاه سالفورد مدعی شده است که به صوتی منهای 12 دسبیل هم رسیده است. این اتاق در سال 2004 میلادی در مینه سوتای آمریکا ساخته شده است.

نظرات  (۱)

خیلی ممنون