کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

۳. مجسمه‌ی زئوس

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۴۶ ب.ظ

عجایب هفتگانه جهان - مجسمه زئوس در المپیا

مجسمه زئوس یکی دیگر از عجایب هفتگانه جهان است. در اساطیر یونان باستان، زئوس پادشاه خدایان و خدای رعدوبرق بوده است. در اواسط قرن پنجم قبل‌ازمیلاد، فیدیاس (پیکرتراش آتنی) مجسمه‌ی عظیم‌الجثه‌ای از زئوس را طراحی و تکمیل کرد. پس از اتمام کار، این مجسمه را به پرستشگاه زئوس در المپیا (محل بازی‌های المپیک باستانی) بردند... این تندیس شگفت‌انگیز با بالاتنه‌ای عریان، بر تخت چوبی زیبایی نشسته بود.

درست زیر دسته‌های تخت، دو موجود خیالی تعبیه شده بود که سر و بالاتنه‌شان به‌شکل زن و بدن‌شان به‌شکل شیر بود و دو بال نیز داشتند. ارتفاع این مجسمه‌ی غول‌پیکر که با طلا و عاج آراسته شده بود، به ۱۲ متر می‌رسید. می‌گویند قد این تندیس آن‌قدر بلند بود که سرش به سقف پرستشگاه برخورد می‌کرد.

آن‌طور که در افسانه‌ها آمده است، فیدیاس پس از به‌پایان‌رساندن مجسمه از زئوس می‌خواهد که با نشانه‌ای آن را تأیید کند. می‌گویند همان لحظه نور آذرخشی سراسر پرستشگاه را روشن می‌کند.

مجسمه‌ی زئوس بیش‌از هشت قرن زینت المپیا بود؛ تا این‌که کشیش‌ها در قرن چهارم پس‌ازمیلاد مسیح، امپراتور روم را متقاعد کردند پرستشگاه را ببندد. همان موقع، مجسمه به پرستشگاه قسطنطنیه منتقل شد که ظاهرا در سال ۴۶۲ پس‌ازمیلاد در یک آتش‌سوزی برای همیشه نابود شد.

موقعیت کنونی: المپیا، یونان


برای دیدن تمام عجایب هفت گانه بر روی اینجا کلیک کنید

نظرات  (۱)

واقعا خیلی جالب بود !!!

تا حالا داستان مجسمه زئوس رو نشنیده بودم....

پاسخ:
تشکر امیدوارم همیشه زنده باشید