کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

نویسنده بزرگ نیجریه، چینوا آچه بی

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۲۴ ب.ظ

(1930_2013م.)

آچه بی در 17 نوامبر 1930 در کشور نیجریه به دنیا آمد.آچه بی به ادبیات غربی علاقه مند شد و در دانشگاه ایبادان به تحصیل پرداخت و در کنار استادان اروپایی با شکسپیر، میلتون، دفو و تنیسون آشنا شد... او در سال 1958 با نوشتن کتاب همه چیز فرو می پاشد، موفق به جلب توجه جهانی به سمت خودش شد. او این کتاب را زمانی انتشار کرد که 28 سال داشت. آچه بی در کتاب خانه و تبعید در سال 2000 منتشر شد و مجموعه مقاله ای برمبنای زندگی نامه خودش بود، از بسیاری از تجربیات زندگیش نوشته است. جنگ داخلی نیجریه در دهه 60 و بعد دیکتاتوری نظامی ها در این کشور در دهه 80 و 90 موجب خروج آچه بی از کشورش شد. گرچه او دهه های بعدی را صرف آموزش در دانشگاه های آمریکایی کرد؛ اما نوشته هایش شامل رمان ها، داستان ها، شعر ها، مقاله ها و خاطراتش، کاملا ریشه در سرزمین و شهر های کشور مادریش نیجریه داشت. آچه بی، نویسنده و چهره برجسته آفریقا در 82 سالگی در بوستون درگذشت.

پایان


برای دین تمام آدم های مربوط به تاریخ گزشته بر روی اینجا کلیک کنید