کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

جنگل مونته ورده کوردیلرای

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۰۴ ب.ظ
جنگل مه آلود مونته ورده یا Monteverde Cloud Forest Reserve یکی از مشهورترین و بزرگترین جنگل های کشور اروگوئه و آمریکای جنوبی به شمار رفته و به دلیل مه آلود بودن آن در بیشتر ایام سال دارای شهرتی جهانی است...

این جنگل زیبا در کوهستان کوردیلرای کشور اروگوئه قرار گرفته و اصلی ترین ویژگی اش مه آلود بودن آن است که مشابه آن در جنگل های دیگر ، کمتر به چشم می خورد. در بیشتر روزهای سال این جنگل از مه پوشیده شده و مناظر زیبا و خارق العاده ای به وجود می آورد. این جنگل دارای آب و هوای گرمسیری است و تنوع گیاهی این جنگل بسیار گسترده بوده و بیشترین نوع گل های ارکیده دنیا در این جنگل وجود دارد و علاوه بر آن این جنگل زیستگاه جانوران و پستانداران بسیاری است.

این جنگل نام خود را از شهری با همین نام ، یعنی مونته ورده اخذ کرده است و در سال 1972 به عنوان یک زیستگاه ملی در کشور اروگوئه ثبت شده است . این جنگل مساحتی در حدود 10 هزار و 500 هکتار را شامل شده و به گفته کارشناسان و متخصصان جنگلداری ، بیش از نود درصد گیاهان و بخش های جنگلی این منطقه ، دست نخورده و بکر هستند . در این جنگل بیش از 2 هزار و 500 گونه گیاهی وجود دارد که مهمترین آن ها ثعلب ها و ارکیده ها هستند. این زیستگاه طبیعی همچنین میزبان بیش از یکصد نوع از پستانداران ، 400 گونه پرنده و یکصد و بیست نوع مختلف از خزندگان و دوزیستان است . وجود این تنوع زیستی به همراه گونه های مختلف حشرات شامل هزاران نوع مختلف در این جنگل ، این منطقه را به محلی ایده آل برای مطالعات جانورشناسی و گیاه شناسی تبدیل کرده است. 


برای دیدن تمام جنگل های زیبا بر روی اینجا کلیک کنید