کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

کتابخانه من

محلی برای سرگرم شدن، همراه با بالا بردن دانش شما

من علیرضا امینیان هستم. 12 سالمه و مطالعه رو دوست دارم. توی این وبلاگ چیزایی که می خونم و ازشون اطلاعاتی به دست میارم رو با شما به اشتراک میذارم. ممکنه لابلای این اطلاعات مسابقه و بازی های جدید هم براتون بذارم.

آخرین مطالب
  • ۹۹/۰۴/۲۰
    دژ
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۷ تیر ۹۹، ۲۲:۳۰ - آقای سه نقطه
    :|
  • ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۵۳ - ناشناس
    ببخشید

۶. غول رودس

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵ ق.ظ

غول رودس یک مجسمه عظیم‌الجثه‌ی برنزی از هلیوس (خدای خورشید) بود که رودیان در قرن سوم قبل‌ازمیلاد آن را ساختند.

طراح و معمار این مجسمه، چارز (Chares) نام داشت. ساخت این مجسمه‌ی عظیم بیش‌از ۱۲ سال طول کشید...

اوایل قرن چهارم قبل‌ازمیلاد، حکومت مقدونیه این شهر را محاصره کرد. براساسِ افسانه‌ها، رودیان ابزار و تجهیزاتی را که از مقدونی‌ها به‌جا مانده بود، فروختند و هزینه‌ی تکمیل مجسمه را تأمین کردند.

غول رودس با ۳۰ متر و نیم ارتفاع، بلندترین مجسمه‌ی دنیای باستان و ازجمله عجایب هفتگانه جهان است. این مجسمه در سال ۲۸۰ قبل‌ازمیلاد تکمیل شد و به‌مدت ۶۰ سال روی پای خود ایستاده بود تااین‌که زلزله‌ای مهیب آن را نابود کرد. این تندیس هرگز بازسازی نشد.

صدها سال بعد، اعراب به رودس حمله کردند و بقایای مجسمه را به‌عنوان فلز قراضه فروختند. به‌همین‌دلیل، باستان‌شناسان درباره‌ی شکل مجسمه و محل دقیق استقرار آن چیز زیادی نمی‌دانند.

بیشتر آنها بر این باورند که این مجسمه شبیه خدای خورشید بوده است که در یک دستش مشعل و در دست دیگرش نیزه یا کمان داشته است. برخی می‌گویند هر یک از پاهای مجسمه در یک‌سوی بندر قرار داشته و از هم باز بوده است، اما دانشمندان امروزی متفق‌القول‌اند که هر دو پای مجسمه باید در یک طرف بندر بوده باشد، زیرا درغیراین‌صورت نمی‌توانست وزن مجسمه را تحمل کند.

موقعیت کنونی: رودس، یونان


برای دیدن تمام عجایب هفت گانه بر روی اینجا کلیک کنید

  • علیرضا امینیان

عجایب

عجایب هفت گانه

غول رودس